9002330601 |
JORNADES DE DEBAT I DEFINICIÓ DELFUTUR DE L'EDUCACIÓ AL LLARG DE LA VIDA |
2023-2024 |
Jornada / Jornades. Professorat de persones adultes |
|
|
|
24/4/2024 - 24/4/2024 (5 hores) de h a h |
|
CFA Edèlia Hernández |
|
c. Santiago Rusiñol, 2 (Viladecans)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Educació al Llarg de la Vida
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Renfe: Parada Viladecans
Busos: Sortida de Plaça Espanya de Barcelona: L80, L81, L87
|
Tipus activitat |
FE24 JORNADES DE DEBAT I DEFINICIÓ DELFUTUR DE L'EDUCACIÓ AL LLARG DE LA VIDA
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Procés de debat i definició del futur de l’educació al llarg de la vida pretén recollir les aportacions dels agents implicats en l’educació al llarg de la vida. L’ecosistema de la formació al llarg de la vida a Catalunya és un entorn complex i dinàmic on interactuen diversos elements relacionats amb l’educació. Aquest ecosistema involucra diversos actors, recursos, polítiques i pràctiques que influeixen en el procés educatiu. Amb les aportacions recollides es pretén consensuar les bases del plantejament de futur dels centres de formació d’adults i de les actuacions de l’educació al llarg de la vida.
|
| |
Objectius |
1.- Analitzar la situació de l'educació al llarg de la vida en el moment actual, de manera que s’incloguin totes les accions que s’estan duent a terme en aquest àmbit, com ara les noves oportunitats al llarg de la vida, l'alfabetització i acollida de les persones nouvingudes, l’accés a la participació social gràcies a la formació en llengües, així com les formacions de caràcter transprofessional.
2.- Recollir els punts de vista de tots els actors que interactuen. L’ecosistema de la formació al llarg de la vida a Catalunya és un entorn complex i dinàmic on interactuen diversos elements relacionats amb l'educació. Aquest ecosistema involucra diversos actors, recursos, polítiques i pràctiques que influeixen en el procés educatiu.
3.- Consensuar les bases del plantejament de futur dels centres de formació d’adults i de les actuacions de l’educació al llarg de la vida.
4.- Reflexionar i fer propostes sobre el finançament necessari per dur a terme un canvi en la política educativa al llarg de la vida i que es vegi com una inversió educativa que produirà un benefici social i, per tant, un guany significatiu per al país.
|
| |
Continguts |
5 EIXOS DE DEBAT
1r Eix de debat: Missió de la Formació de Persones Adultes
2n Eix de debat: Oferta formativa
3r Eix de debat: Perfil docent
4t Eix de debat: Encaix de la formació de persones adultes i treball en xarxa
5è Eix de debat: Marc normatiu
|
| |
Avaluació |
Assistència a les sessions presencials i acompliment satisfactori de les tasques encomanades
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les sessions i realització de les tasques.
|
| |
Persones destinatàries |
Agents implicats en l’educació de persones adultes.
|
| |
E-mail |
fadults@xtec.cat
|
| |
ODS |
ODS1 - Fi de la pobresa |
|
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|